Dacia isminin kaynağı
Dacia, tarihte Dacialılar’ın (Karpat dağları çevresinde; bugünkü Romanya, Moldova, Doğu Ukrayna ve Bulgaristan, yerleşmiş bir halktır.) yaşadığı bölgenin eski coğrafi adıdır.

Otomotivde Dacia markasının tarihçesi
Dacia marka tarihi üç ana döneme ayrılabilir;

1. 1944-1965; Dacia’nın temellerinin atıldığı dönem.
Dacia fabrikaları (atölyeleri) ilk olarak 1944 yılında Romanya'da uçak parçaları üretmek için kurulmuştur.

2. 1966-1999; Dacia’nın ulusal bir marka olarak otomotiv sanayine girdiği dönem.
1966 yılında Romanya hükümetinin açmış olduğu ihale sonucunda Dacia otomobil fabrikası Pitesti’de kurulmuştur. Bu dönemde, önce Renault 8 daha sonra da Renault 12 bazlı otomobiller üretilmiştir.

  • 1968: Dacia 1100 üretim başlangıcı,
  • 1969: Dacia 1300 adı altında Renault 12 montaj başlangıcı,
  • 1973: Dacia 1300 Break (SW) üretim başlangıcı,
  • 1975-1982: Dacia 1302 pick up üretimi,
  • 1979: Makyajlanan Dacia 1300 modelinin Dacia 1310 olarak lansmanı. İleriki yıllarda da 1185 cc’lik Dacia 1210 ve 1397 cc’lik Dacia 1410 modelleriyle ürün gamı genişletildi.
  • 1981: Dacia 1310 baz alınarak tek kapılı 1310 Sport tasarlandı ve daha sonra da Dacia 1410 bazlı bir 1410 Sport modeli sınırlı sayıda üretildi.
  • 1999: Dacia eski bir Peugeot modeli olan 309’u baz alarak ürettiği Solenza modeliyle özellikle Romanya’da önemli satış rakamlarına ulaştı. Daha önceki modeli Süper Nova’nın iyileştirilmiş versiyonu olan Solenza 1999 yılında Renault’nun Dacia’yı dünya markası yapmak için geliştirmesine büyük katkılar sağladı.


3. 1999 sonrası. Dacia’nın uluslararası bir marka olarak yeniden yapılandırılması;
1999 yılında Dacia, Renault Grubuna girdi. İlk etapta Dacia’nın %51 hissesini alan Renault bu payı yıl geçtikçe artırdı. 2003 yılından bu yana Renault Dacia sermayesinin %99.3’ünü elinde bulundurmaktadır.

Bu dönemde, Dacia markası, gelişmekte olan ülkelerdeki tüketicilere yönelik olarak modern, sağlam ve ekonomik otomobiller üretmek felsefesi ile yeniden yapılandırılmıştır. Bu çerçevede 2004 yılında Logan Sedan, 2007 yılında Logan MCV ve 2008 yılında Sandero, Logan Van ve Logan Pick up modelleri dünya pazarlarına sunulmuştur.

Bugün itibarı ile Renault ve Dacia markaları adı altında 80 ülkede satılan Dacia modelleri 4 kıtada ve 7 ülkede üretilmektedir; Romanya, Rusya, Kolombiya, Brezilya, İran, Fas, Hindistan. Bu ülkelerde kurulu Dacia fabrikalarının 2008 yılı kapasitesi 955.000 adettir.

Türkiye’de Dacia
Renault Grubu’nun bir markası olarak Dacia, Türkiye pazarında 2003 yılında DOSSD Ltd.Şti. distribütörlüğünde faaliyete geçti. 1 ocak 2007’de Renault markasının Türkiye’deki satış ve satış sonrası faaliyetlerini 40 yıldan beri sürdürmekte olan Renault-Mais, DOSSD Ltd.Şti’ni devraldı. Bu tarihten itibaren bir OYAK Grup Şirketi olan MAİS A.Ş. Renault ve Dacia otomotiv markalarının Türkiye Genel Distribütörü olarak faaliyetlerini sürdürmektedir. Dacia, Türkiye genelinde 68 yetkili satıcı ve 7 Renault-Mais şubesi ile satış, 250 servis noktası ile de satış sonrası hizmetlerini vererek Türk tüketicisine yurdun her noktasında ulaşmaktadır.

Tek bir modelden bir markaya dönüşümü kısa bir sürede gerçekleştiren Dacia, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de büyük bir başarıya imza atarak 54 markanın yer aldığı Türkiye Otomotiv Pazarında 2008 yılı sonunda ise 12. marka konumuna yükseldi.

 

YUKARI